Wildplukchallenge dag 3

Vandaag kon ik helemaal los , althans dat was het plan. Vanochtend een standaard ontbijt met gestoofde rabarber met frisse munt en venkel. Ik had ook het gevoel dat mijn lichaam beter voorbereid en gerecupereerd was. Met een frisse dosis energie stond ik op , zonder nood aan koffie !

Voor mij was de rabarber best lekker , de kids vonden het vreselijk zuur... Ik vond het aankijken tegen al da lekker beleg eerder een beetje zuur.

Moest ik deze kunnen nuttigen in de wildernis , was ik de koning te rijk ! De rabarber is perfect vervangbaar door Japanse duizendknoop ( de jonge scheuten) opstoven met een beetje water. En dan de kruiden eronder , en mits suiker heb je een lekkernij . Maar zonder suiker en met honger ook best oké!

Vrouwlief kon met tandpijn terecht bij de tandarts, dus was het aan mij voor Thuisonderwijs vandaag...

Tussen het rekenen en de taaloefeningen door heb ik in de tuin een middagmaaltijd gezocht. Want na de middag naar het bos. 's middags een soepke met een verse asperges a'la maison. Met een eitje en zevenblad als stand - in voor peterselie.

Zevenblad is trouwens een ideale bodembedekker in de tuin.

Deze middag was het eigenlijk niet verkeerd , met een. Patatje erbij was het echt wel oké . En ook een kom vogelmuursoep erbij, dat ook.

Dan de namiddag, mandjes mee en naar het bos. Ook de vislijn mee en de kids ook geprobeerd warm te maken voor te vissen. In had afgesproken met de eigenaar dat ik een snoek mocht vangen voor consumptie. ( Deze zijn twee jaar geleden uitgezet om zonnebaars onder de Knoet te krijgen) Ondertussen heeft de snoek zich voortgeplant en is er een zeer gezonde populatie . Ideaal voor er ééntje uit te vissen. Met volle moed gestart , en al snel herinnerde ik me dat het niet vangen noemt ... Maar wel vissen.

Uiteindelijk had ik beet , een klein snoekje van amper 30cm . Het zou een mooie maaltijd maken, anderzijds was het nog een klein jong ding dat nog niet de kans heeft gehad zich voort te planten . Bovendien een beperkte maaltijd met veel graatjes . Ik gooide het terug , impulsief ...

Nadien was het al laat , ik had lang gevist . De kids hadden terecht honger... Ik beklaagde me toch eventjes dat ik de vis had teruggezet. Ik wilde nog lisdodde scheuten , bramenscheuten , Brandnetels en distels oogsten... Maar helaas.

Dan thuis maar snel voor de 50ste keer rondkijken , tuinmelde , een paar aardperen en een patatje dat ik heb gespaard vanmiddag zouden soelaas brengen . Met een weemoedig gevoel ga ik aan het koken. Uiteindelijk valt het nog wel mee... Al had een lekker stukske vis niet misstaan.

vandaag was het pittig, maar oké. Ik heb momenten gehad dat ik wou stoppen, ik hou écht van lekker eten. Waarom calorierijke maaltijden ons zo gelukkig maken , het is een boeiend vraagstuk.

We vinden het allemaal vanzelfsprekend dat we iedere dag eten op ons bord hebben... ik ga binnenkort héél dankbaar zijn voor mijn maaltijd. Nu vanavond ben ik weer op pad geweest , morgen is er wel weer een goede portie puur en simpel voorzien , en dan gaan we weer voor een salade ...

Ik wil ook mijn kippen bedanken , topvogels !

38 keer bekeken

Ondernemingsnummer : BE0656 712 566  - Alle rechten voorbehouden- www.rewilding.be - Inschrijfgeld kan niet terugbetaald worden/tenzij bij annulatie -  Rewilding, Heirbaan 2, 2370 Arendonk, Tel 0495/62.71.36 , Mail: info@rewilding.be Rekeningnummer BE06973354233122